Einde van de reis!

24 februari 2016 - Sanur, Indonesië

Einde van de reis!

Het eind ervan de reis komt nu toch echt inzicht. Met gemengde gevoelens gaan we binnenkort weer terug naar het koude en natte Nederland. Aan de ene kant is het leuk iedereen weer te zien, maar we zullen de vrijheid en het warme weer missen!

We hebben vaak gesproken over wat we het leukst in Nieuw-Zeeland vonden. De ontmoeting met de zeehond op Gillespies beach, de Skytower in Auckland, de boerderijcamping in Linkwater, het Abel Tasman National park, het geiserpark Orakei Korako , het alpen gebied rond Mount Cook, de Vulkaan Ruapehu, de steden Christchurch en Wellington en de Bay of Islands werden vaak genoemd. Voor Indonesië staat de jungletocht naar de Orang Oetan en de andere apen op nummer 1, maar ook de gewone dingen onderweg, Samosir eiland met en de Toba Bataks, de Minangkabouwhuizen op Sumatra, de Prambanan, de Pura Besaki werden voor Indonesië genoemd. De ontmoetingen met mensen die ik 20 jaar geleden heb leren kennen in NZ en met de Indonesische collega´s van Martijn vonden we ook allemaal bijzonder. We hebben gemerkt dat mensen in Indonesië van verschillende geloven hier prima naast elkaar kunnen leven, maar dat de regering in Jakarta hieraan een einde gaat maken als ze doorgaan met het opleggen van conservatieve Moslim regels aan alle Indonesiërs.

We hebben genoten van alles wat we gezien en meegemaakt hebben met zijn vijven! En zullen er vast nog vaak aan terug denken. Leuk dat een aantal van jullie trouw meelazen en op afstand genoten van onze belevenissen! Bedankt voor alle reacties.

Groetjes Martijn, Simone, Wouter, Sjoerd en Femke.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerry Bandel:
    24 februari 2016
    Wij hebben ook genoten van alle verslagen die jullie verstuurd hebben, de manier waar op alle
    ervaringen beschreven zijn, het was heel professioneel Simone. Wij wensen jullie een hele fijne reis terug naar jullie stekkie in Nederland waar momenteel de zon lekker schijnt en de komende week voor jullie ook een beetje blijft schijnen bij het aclematiseren in Hengelo. Bedankt dat we hebben mogen meereizen
    Gerry en Arend
  2. Elizabeth en Luuk:
    24 februari 2016
    We hebben erg genoten van de bijzondere informatieve reisverhalen, Simone, ik begreep dat jij dit deel van de reis verzorgde. Wat weet en wist je veel over de achtergrond en geschiedenis van plaatsen, gebouwen en zeker ook van de bewoners van beide landen te vertellen. Een fijne terugreis toegewenst om daarna weer het huis aan de Rijnstraat te gaan bewonen. Ik hoop, dat de kinderen weer kunnen wennen op school en ze hun verhalen kunnen delen met vriendjes en vriendinnetjes. Lieve groet en dank!
  3. Dolf en Gerda:
    24 februari 2016
    Wij wensen jullie nog een paar fijne dagen. Het was bijzonder leuk om jullie op je reis te volgen. Een goede thuisreis gewenst en het wordt vast beter weer als jullie weer thuis zijn.

Groetjes Gerda en Dolf
  4. Irene Hofstad:
    25 februari 2016
    Wauw wat een gave reis ervaring hebben jullie gehad. Dat ga je nooit meer vergeten. Super gaaf. Goede terug reis!!