van Yogyakarta naar Sanur

18 februari 2016 - Sanur, Indonesië

Donderdag 19 februari 2016

We worden opgehaald met een busje en afgezet bij het vliegveld. Het gaat er behoorlijk amateuristisch aan toe. Een klein halletje waar je 3 incheckbalie’s hebt voor alle Air Asia vluchten. Er dreigt al direct een flinke vertraging, maar wellicht ook niet is het bericht. Tot zover de informatievoorziening. Dan de controle van de bagage, die uiterst nonchalant verloopt, de medewerkers zijn uiterst lollig met elkaar! De veiligheid wordt hier niet beter van. Flesjes water kunnen we ook gewoon meenemen.

Het vliegtuig heeft uiteindelijk gelukkig maar 45 minuten vertraging. We zitten weer op de voorste rij. De vlucht verloopt prima en op Bali worden we opgehaald door een chauffeur met busje.

We zitten in Respati hotel in Sanur, een redelijk luxe hotel aan het strand en met een zwembad en restaurant.

Het is hier enorm toeristisch, ipv de enige blanken te zijn, zien we nu bijna geen Indonesische toeristen. Veel Nederlandse stellen zonder kinderen (vaak al opa en oma) en een handje vol andere Europeanen. Voordeel is wel dat er ook heel veel leuke restaurantjes zijn. We belanden bij Swastika restaurant (tel: 06-40454045), waar we nasi Rendang, mie goreng en spaghetti gegeten hebben. Swastika is hier overigens een oud Hindoeïstisch symbool voor de zon, een teken van welvaart en geluk.

1. Jam-willem:
    22 februari 2016
    Swastika restaurant waar je Nasi hebt gegeten ? Ha, Ha!

Bij ons zijn ze nu in de stromende regen met de tuin begonnen. Alles gaat er uit dus als je terug bent is het een kale boel.
    Geniet er nog een beetje van. Tot spoedig ziens.

Jan-Willem
  2. Elizabeth en Luuk:
    22 februari 2016
    Nog is deze prachtige reis niet teneinde! Zo bijzonder dit als gezin samen te kunnen doen. Wat fijn om zo van zoveel moois in dit deel van de wereld te kunnen zien, samen met de kinderen.
    Dit moet toch wel het begin van een hechte band voor "later" zijn. Goede terugreis voor jullie 5jes en tot ziens!
    Hartelijke groet, Luuk en Elizabeth