Van Dunedin naar Cromwell

3 januari 2016 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

02 januari 2016

Vandaag verlaten we Dunedin en gaan we naar Cromwell. We kiezen voor de route via het noorden via de 1 en de 85. Eerst rijden we door heuvelachtig gebied met klimmetjes en dalen. Hoe verder we op de 85 zitten hoe droger het wordt en de heuvels worden valleien tussen bergen.  Mooie verandering van het landschap. In Ranfurly zien we een klein huisje met een uithangbord: koffie. We stoppen en komen in een leuk klein winkeltje waar de eigenaresse ook goede koffie verkoopt! Het blijkt vroeger een tandartspraktijk geweest te zijn. Ranfurly is een klein plaatsje met een regiofunctie wat winkels en voorzieningen betreft.

We rijden door naar Alexandra waar we stuiten op een jaarlijkse braderie. Even rond gekeken en bij de Subway een broodje gegeten. Het was daarna nog een half uur rijden naar Cromwell wat aan het Dunstan meer ligt tussen hoge kale bergen. Het is voor het eerst echt warm. De camping is helaas dramatisch. We lijken op een overvolle grote camping in het hoogseizoen in Zuid Frankrijk terecht gekomen te zijn, niet bepaald sfeervol, met vieze toiletten en veel te weinig keukenvoorzieningen voor zo veel mensen. De koelkast is overvol en het internet is zwaar belabberd. Even een dieptepunt in de campings die we tot nu toe bezochten. In de plaatselijke supermarkt is het enorm druk, dus boodschappen doen is ook geen pretje. Onze “standard cabin” is heel erg klein, wel met tafel en 5 stoelen die we naar buiten onder een soort van veranda neer zetten. We kunnen wel lekker buiten eten. We worden nu flink op de proef gesteld met zijn 5-en in zo’n kleine ruimte.