Van Ohakune naar Wellington

17 december 2015 - Wellington, Nieuw-Zeeland

15 december 2015

We rijden vandaag van Ohakune naar Wellington. Halverwege brengen we een bezoek aan Palmerston North, waar ik 20 jaar geleden stage heb gelopen bij Massey University. Eerst rijden we langs het oude huis waar ik heb gewoond op 6 Pascalstreet. Het huis stond er nog, maar was wel in andere kleuren geverfd. Grappig om weer voor de deur te staan na al die jaren!

Daarna via het centrum naar de universiteit gereden. Fotootje gemaakt bij het muurtje met “Massey University”. We gingen op zoek naar het restaurant om een broodje te eten. Het was er wel wat veranderd. Broodjes gekocht en ook 2 pies, Nieuw Zeelandse specialiteit, een klein rond hartig taartje met gehakt en kaas. Leuk om weer terug te zijn na al die jaren en op de bankjes te zitten waar ik toen ook zat tussen de middag.

Vervolgens gingen we op zoek naar de gebouwen waar ik gewerkt heb. Eerst even kijken bij gebouwen waar eventueel vakgebied genoten van Martijn zouden kunnen werken. Daarna vonden we de oude gebouwen waar ik werkte, maar er was wel flink wat veranderd. Er was nieuw gebouw en de kleine receptie in het bruine gebouw konden we niet vinden. Wel de nieuwe receptie. Ik sprak de dame die er zat aan en vertelde dat ik stage had gelopen bij John Brooks. Hij was met pensioen, maar Jon Palmer er Steve Flint werkten nog steeds bij de universiteit en ze waren wel aanwezig. Ze ging ze bellen en daar stonden ze in eens voor ons! Jon herkende me direct en vond het erg leuk me weer te zien! Steve was hoofd van de afdeling geworden die flink uitgebreid was. Naast onderwijs en onderzoek deden ze ook veel consultancy voor de levensmiddelenindustrie. Steve vroeg of we een rondleiding wilden en de labs wilden zien waar ik gewerkt heb. Dat wilden we natuurlijk wel! Echt heel leuk om alles weer te zien! Steve nodigde ons uit voor een BBQ op vrijdag bij John Brooks, maar helaas we waren maar voor een paar uur in Palmerston North. Na ruim een uur namen we afscheid en gingen we met een super gevoel verder richting Wellington.

De Victoria motorlodge in  Wellington is echt een aanrader! Super ruim en mooi appartement met twee slaapkamers midden in het centrum van Wellington. We besluiten om Wellington te gaan verkennen en uit eten te gaan. We aten bij een foodcourt, waar je allerlei verschillende soorten eten kan krijgen (met name uit vele verschillende Aziatische landen). Wouter, Sjoerd en Femke kozen voor een pizza, wij voor Vietnamees! Prima voor elk wat wils.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade