Van Wellington naar Pohara beach

17 december 2015 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Woensdag 16 december 2015

‘s Ochtends gingen we eerst nog wat rondlopen in Wellington. Lekker ergens koffie drinken en op zoek naar enkele kerstkaarten. 7,50 dollar per kaart (1 dollar is 0,63 euro), dat vonden we natuurlijk te prijzig. Bij The Warehouse, een soort Hema hadden we meer geluk, stukken goedkoper. The Warehouse is sowieso een leuke winkel.

Om 12.30 melden we ons bij de ferry/veerboot Wellington-Picton (zuider eiland). De boot zou om 13.30 vertrekken, maar dat werd door het mega efficiënte aan boord gaan van alle voertuigen (dus niet) dik 14.00. De oversteek duurde ongeveer 3,5 uur, een half uur langer dan gepland. Af en toe gingen we op het dek kijken naar de fjorden van het Noorder- en Zuider eiland en tussendoor keken we een paar films.

Om 18.00 waren we uiteindelijk van de boot af en moesten we nog 3,5 uur rijden. Met het uur vertraging van de boot, was dat nog een flinke rit. Zeker ook omdat het en regende en er laag hangende bewolking was en de wegen af en toe zeeeeer bochtig waren! We kozen de Charlotte drive, die ons 50 km scheelde, maar wel veel bochten opleverde. Wel schitterend ondanks de regen! In Nelson snel wat gegeten bij werelds tweede grootste snackketen en uiteindelijk waren om 22.30 in Pohara beach. De sleutel lag klaar in een brievenbus met kaartje van de camping, dus dat ging super voorspoedig. Iedereen lag er moe maar tevreden om 23.00 in.

1. Brigit en Leo:
    17 december 2015
    Wat is het toch leuk om jullie zo op afstand te volgen. Veel belevenissen van vroeger en nu. Blijf lekker genieten!
  2. Alie oolhorst:
    17 december 2015
    Wat genieten van de verslagenen beleven zo ook jullie reis alles goed koeien mooi op de weg foto Albert jan