Pohara beach

19 december 2015 - Pohara Beach, Nieuw-Zeeland

17 december 2015

Het is hier echt schitterend. Toen we wakker werden zagen we dat we direct aan het strand zitten (35m van het strand).

Vandaag een rustig dagje met school, boodschappen doen in Takaka en aan het strand spelen en in de zee zwemmen.

Toen we terugkwamen van de supermarkt zagen we dat er melkkoeien overgedreven werden over de weg. Driehonderd vertelde de boerin, wat weinig is voor NZ. Vijfhonderd is gemiddeld hier. Toen de weg weer vrij was reden we door naar de camping.

We hebben als toetje hockey pockey ijs gegeten, heerlijk met caramel! Na het eten kwam het plaatselijke orkest kerstliedjes spelen bij een naburig restaurant. Buiten in de avondzon, best apart. We maken hier weinig mee van kerst, hier en daar een kerstboom of een kerstwens.

Tot slot ook nog genoten van de mooie zonsondergang aan het strand. Er zijn hier ook nog enkele pinguïns, maar die hebben we niet de zee uit zien komen.

18 december 2015

Nog een rustig dagje met school, spelen op het strand en zwemmen. ’s Avonds hebben we pannenkoeken gegeten! Lekker relaxed dagje!

19 december 2015

Na de koffie zijn we naar het Abel Tasman national park gereden. We hebben een stukje van de Abel Tasman coastal track gelopen naar Taupo point en terug. Het was een leuke, mooie wandeling langs mooie baaien met blauw water en witte stranden afgewisseld met een klimmetje door bossen/ struiken met schitterende uitzichten. Op de terugweg was het vloed geworden en moesten we vaak door de zee lopen of over stenen klauteren. Nu zaterdagavond borrel, spelletje (Rummikup en Qwirkle) en filmpje.

20 december 2015

Onze laatste dag in het relaxte Pohara beach. Prachtig zonnig weer. We moeten verhuizen, want ons huisje is bezet. Wat een straf! Van een kitchen cabin voor 1 nacht naar een motel. Best luxe een volledig ingericht huisje met houten veranda. We doen schoolwerk en gaan s middags met zijn allen zwemmen in de zee en genieten van het uitzicht. Na het eten doen we nog een potje yahtzee.

1. Gwen:
    19 december 2015
    Hier gaan we voorbereidingen treffen voor het gezamelijke, jaarlijkse kerstdiner. Veel plezier daar nog. Groeten Jan en Gwen
  2. Guus Hugo Susan en Ellen:
    20 december 2015