Van Pohara naar Fox Glacier

21 december 2015 - Fox Glacier, Nieuw-Zeeland

Maandag 21 december 2015

We staan op tijd op en zitten om 8.00 in de auto. We verlaten Pohara en rijden eerst de terug naar Richmond. Weer over de bochtige pas, die we 5 dagen geleden in het donker hebben gedaan. Vanuit Richmond over de 6 naar het zuiden. We zien onderweg een mooi landschap met bergen, weilanden (wederom met veel koeien), maar ook bossen. Onze eerste stop is in Murchison een soort Western stadje in de middle of no-where. We vervolgen onze weg richting de westkust en nemen de 7 naar Greymouth. Het landschap verandert naar hogere bergen en met grillige rivieren (veel stenen), maar de weilanden met koeien blijven. In Greymouth is het warm, maar wel bewolkt. Langs de kust verder richting het zuiden blijft het enigszins bewolkt. We hebben veel plezier van onze digitale 2 meter aan cd’s: eerst krezip, dan van “tien jaar junior songfestival”, via Ramsus Shaffy naar kersthits. Het is een lange rit, maar het verloopt voorspoedig en rond half 6 komen we (inclusief al gedane boodschappen) aan in Fox Glacier. Het holiday park is zo gevonden, maar minder “Top” dan de voorgaande Top 10 holiday parks. Zeer basic cabin, slechts drie stoelen voor 5 personen, maar half gordijnen, geen borden, pannen etc en voor de wereldreiziger van tegenwoordig, gratis wifi die zo druk bezet is dat niemand wifi heeft. Tot zo ver de klagende Nederlander. Namelijk wel een mooie speeltuin en een gezellige keuken met geuren en mensen uit de gehele wereld. We eten pasta carbonada en iedereen gaat tevreden naar bed. PSV staat weer tweede dus dat is ook goed nieuws. Helaas hebben de handdames de WK-finale verloren van Noorwegen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerry Bandel:
    21 december 2015
    Dag Allemaal,
    Tot zover geniet ik van jullie reisverhalen en in gedachten dus ook op reis. Verder merk ik dat het nieuws van far away tot jullie komt, techniek staat voor niets. Ik wens jullie een warm kerstfeest somewhere on THE Beach.....en een goed uiteinde, knuffel voor de kinderen, Gerry Bandel