Van Fox Glacier naar Te Anau

24 december 2015 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Donderdag 24 december 2015

We gaan vandaag van Fox Glacier naar  Te Anau. Een flinke rit. Eerst langs de kust tot aan Haast. Daar hopen we te kunnen tanken en koffie te kunnen drinken. Helaas een dorp van drie keer niks, wel met tank station (met heel dure benzine), maar geen café. We rijden door lans de Haast rivier (omringd door hoge bergen met af en toe besneeuwde toppen) naar de Haastpas en komen in Makarora, waar een western stijl wegrestaurant was. Prima voor koffie met chocolade cake. Daarna langs Lake Wanaka en Lake Hawea naar Wanaka. Daar was het druk, een plaatsje tussen de bergen aan een meer. We rijden door naar Queenstown via Cardrona. Het landschap is ondertussen van groen met heuvels overgegaan in grote vlaktes, hoge dorre bergen. Het lijkt wel een woestijn. In Queenstown gaan we onze kerstinkopen doen bij onze favoriete supermarkt de Countdown. Dan nog het laatste stuk naar Te Anau. De wegen gaan door enorme vlakten tussen hoge bergen en dat rijdt lekker door. Op de camping aangekomen zijn we blij verrast met onze family cabin. Een gezellig huisje met zelfs opgemaakte bedden. Kerstavond met taco’s met lekker saus. We proberen nog een film te kijken op de ook aanwezige tv, maar dat valt tegen.

1. Brigit en Leo:
    25 december 2015
    Dit jaar maar 1 dag kerst. Raar hè. Hier in Auckland niet echt bijzonder. Hoe is dat in Te Anau? Wij komen mirgen ook naar het Zuideriland. Tot maandag!
  2. Jam-willem:
    25 december 2015
    Ik reageer niet op het verslag want jullie vermaken je wel maar wij willen jullie toch nog prettige kerstdag toe wensen.
    Jan-Willem en Els