Te Anau

25 december 2015 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Vrijdag 25 december 2015

Kerst in Nieuw Zeeland! Nou dat stelt niets voor, iedereen gaat gewoon door met wat hij aan het doen is, hup auto/ camper in, toertje hier en daar etc. Gisteren avond zagen we nog wel een kerkje met uitnodiging voor “Carols and Christmas story” maar we waren te laat en wisten niet wat voor soort kerk het precies was. Femke heeft kerstliedjes op de blokfluit gespeeld! Onze eigen kerst Carols.

De Nieuw Zeelanders maken er een dagje strand of BBQ in de tuin van. Wij genieten van het schitterende weer en gaan lopend van de camping af om naar het meer te gaan. Kerstkrantje gedownload, kinderen aan het tekenen, lekker in zon of schaduw.

Aan het eind van de dag ons kerstdiner vakantie stijl: Borrelen met toastjes met kaasjes (ja heus brie en Italiaanse kaas), tomaten crème soep, worstjes of stukje vlees op de bbq met boontjes en gebakken aardappelen en als toetje Apple crumble uit de oven met vanille ijs! Merry Christmas! Heerlijk tot en met ’s avonds buiten gezeten, in de schaduw want de zon is te warm en te fel hier.

Zaterdag 26 december 2015

Tweede kerstdag of te wel Boxing day. We gaan naar Milford Sound. Een bekend fjord. Vanaf Te Anau is het twee uur rijden. De rit er naar toe is ook schitterend door berglandschap met hoge bergen (soms met sneeuw), rivieren, meertjes en meren, watervallen en een soort van alpen weiden. Halverwege is er een tunnel, zo ongeveer de eerste die we tegenkomen. Infrastructuur is hier in NZ gebleven bij tweebaanswegen, eindeloze haarspeltbochten naar en van bergenpassen. Het is wel een NZ stijl tunnel met nauwelijks verlichting en slechts 1 rijbaan.

We hebben boottripje geboekt en varen tussen de steile bergen door, erg mooi. We hebben geluk want we zien dolfijnen, wel eens waar te ver weg om te fotograferen maar de vinnen zien we duidelijk op en neer bewegen! Ook zijn er hier volop zeehonden te zien, dus Sjoerd en Femke zijn dik tevreden. Het waait wel hard en af en toe komt er met de golven wat water mee op het schip! Opletten dus. De zon schijnt dus je bent zo weer droog.

Terug in Te Anau gaan we uiteten bij een echte Italiaan! En dat op tweede kerstdag buiten op het terras in de schaduw! Heerlijke pizza gegeten en de eigenaar (uit de buurt van het Gardameer) daarmee gecomplimenteerd.

Zondag 27 december 2015

Het weer werkt nog steeds mee en we gaan vandaag schoolwerk doen en ‘s middags gaan we zwemmen in het Te Anau meer. Het water is best koud! We genieten nog even van het mooie weer want de voorspellingen voor Dunedin zijn wat minder. Wederom buiten gegeten. Dit keer BBQ met vlees, brood en salade.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. H&M:
    27 december 2015
    Hoi Simone, Martijn en kids,
    Leuke om zo de foto's en verhalen te lezen. We genieten mee ;-) Jullie hebben beter weer dan wij op de route. En destijds een aardbeving bij te Anau van 7.4.
    Nog heel veel plezier! En.. de kea al tegengekomen?