Van Rotorua naar Ohakune

14 december 2015 - Ohakune, Nieuw-Zeeland

Zondag 13 december 2015

We verlaten Rotorua in zuidelijke richting over de “5”. De wegen zijn hier allemaal twee baans met af en toe een inhaal baan. Bij Mihi zijn we rechtsaf geslagen om zo via een mooie weg door heuvels, weilanden, bomen, koeien en schapen bij Orakei Korako (de verborgen vallei) te komen. Deze thermische vallei ligt verscholen in de heuvels en is alleen bereikbaar met een boot over een meertje. Het is er heerlijk rustig en de wandeling over paden langs geisers, vulkanische vlaktes, modderpoelen en warmwaterbronnen afgewisseld met mooie bomen en struiken is schitterend! (dank jullie wel voor de tip H&M!). Na de lunch aan het meertje zijn we doorgereden naar Lake Taupo, een enorm meer midden op het noorder eiland. Langs het meer gereden naar het zuiden naar Turangi. Het waaide flink langs het meer en er waren daardoor ook veel golven.

Het landschap veranderde flink toen we over de dessert road naar het zuiden reden. Weidse kale en dorre vlaktes met hoger bergen aan weerzijden. Na een tijdje zagen we Mount Ruapehu (een hoge vulkaan) liggen. Twintig jaar geleden zorgde een uitbarsting deze vulkaan er voor dat ik Nieuw Zeeland met enige vertraging kon verlaten! Nu lag hij er rustig bij. We hebben een cabin geboekt in Ohakune aan de voet van de vulkaan. Het is helder, zonnig, maar ook winderig en behoorlijk koud. De cabin is een oud huisje met veranda!

S avonds spelen Wouter, Sjoerd, Femke en ik Machi koro, wat de jongens van Sinterklaas hebben gekregen, echt een heel leuk spel!

1. Melanie & Pam:
    14 december 2015
    Wat leuk om jullie op deze manier aan de andere kant van de wereld te volgen. Pam was vanmorgen zo enthousiast over het berichtje van Femke. Ziet er geweldig uit al die foto's! We blijven jullie volgen.
    Geniet van jullie reis en groeten aan iedereen, van ons allemaal :)
  2. Gerda en Dolf:
    14 december 2015
    Leuk om jullie verhalen te lezen en te volgen wat jullie doen en waar je bent. Geniet van alle mooie ervaringen. De foto's zijn prachtig
  3. Juf Astrid:
    15 december 2015
    Hallo Sjoerd en familie, hier een berichtje van groep 6.
    Hier zijn een paar vragen van ons: Hoe gaat het? Wat vond je het leukst tot nu toe? Wat vind je het lekkerste eten? Waar was het het heetst? Hebben je daar ook een kerstdiner? Wat is het leukste dier? Heb je al nieuwe vrienden gemaakt? Hoe is je uitzicht nu? Gaat het goed met je taakwerk? We hopen snel van je te horen, we missen je wel hoor! Groetjes kinderen en juffen van groep 6.