Auckland

25 januari 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Maandag 25 januari 2016

We ontbijten in het hotel (de mevrouw van het ontbijt herkent ons!) en gaan de auto inleveren. Martijn meldt nog even dat de auto berg op geen power heeft, de radio een onleesbare display heeft en dat de versnellingen van de automaat niet super zijn. Verder prima gereden met het rode busje. We lopen door het centrum terug naar ons hotel. ’s Ochtends rommelen we wat aan en halen lunch bij de naastgelegen Countdown.

‘s Middags gaan we de stad weer in. Dit keer langs de Queenstreet naar de haven. Onderweg wat winkelen en souvenirs shoppen. In de haven ligt een enorm Nederlands cruise schip, de Noordam. Een schip van de Holland America line. Navraag bij de bewaker levert op dat het schip vanuit Australië is gekomen en voor 2 weken langs allerlei plekken in NZ vaart.

We lopen langs de haven richting de Harbour bridge en komen langs nog veel meer boten, maar dan dure jachten en mooie zeilboten. Een stukje Auckland wat in ontwikkeling is met een grote bouwput tbv nieuwe appartementen, restaurants etc.

’s Avonds gaan we eten bij een foodcourt, Wouter, Sjoerd en Femke nemen kip of vis met friet en wij Thais. Iedereen tevreden. Nu spullen uitzoeken en opruimen. Morgen uit het hotel en dan ‘s avonds naar het vliegveld.

Dinsdag 26 januari 2016

Onze laatste dag in Auckland. We mogen tot 11.30 in onze hotelkamer blijven, daarna zijn we daklozen voor zo’n 24 uur. We gaan eerst naar de Skytower, de hoogste toren van Auckland. Je hebt twee niveau’s waar je kunt rondlopen en een schitterend uitzicht over Auckland hebt. Het hoogste niveau is 220m. Vooral Wouter en Sjoerd vonden het geweldig. We konden zien waar we gelopen hadden, we hadden ook een goed beeld van de Auckland Harbour bridge en konden in de verte het vliegveld zien liggen.

Nadat we afgedaald waren zijn we naar het Aotera plein gelopen. Een relaxed plein met leuke muziek (soms live), strandstoelen, zitzakken en tuinstoelen onder parasols en gespannen doeken. Voor de kinderen grote blokken waarmee gespeeld kon worden. We kochten een broodje en bleven een paar uur op dit plein. Vervolgens zijn we naar het Albert park gegaan en hebben we “afternoon thee” (koffie met iets lekkers) bij de Starbucks genomen. In de haven hebben we het cruiseschip uitgezwaaid en hebben we als afsluiter bij een Turks restaurant gegeten. Na deze consumptieve dag werden we opgehaald door het taxi busje om naar het vliegveld te gaan. We stonden eindeloos in de rij voor de incheckbalie, omdat er voor ons mensen waren waarbij van alles mis ging. Niet echt goed georganiseerd. Uiteindelijk vertrok ons vliegtuig wel op tijd om 1.30. Dat was Nieuw Zeeland!