Van Nieuw Zeeland naar Indonesië

27 januari 2016 - Opua, Nieuw-Zeeland

Woensdag 27 januari 2016

De vlucht van Auckland naar Kuala Lumpur verliep voorspoedig. Wel was iedereen nog moe toen we aankwamen in Kuala Lumpur. Nadat we de koffers hadden opgehaald zijn we naar het andere internationale vliegveld gegaan met een kort stukje trein (van KLIA1 naar KLIA2). Daar hebben we een airport hotel gezocht en eerst gaan slapen. Je kunt kamers huren voor een aantal uur en waarbij in dit geval eten en drinken inbegrepen waren. Toen we enigszins uitgerust en weer wat gegeten hadden konden we al bijna de tassen weer inchecken. Het was ondertussen half 6 ’s middags en we zijn nog even wat gaan eten. Daarna door de douane, waar we best lang moesten wachten. De security leek niets voor te stellen, maar bij de gate moesten we nog een keer door de security. Wij ons flink haasten want het was ondertussen ongeveer 30 minuten voor vertrek geworden. Komen we bij de gate heeft een vliegtuig een uur vertraging! Uiteindelijk kwamen we wel anderhalf uur later aan in Medan. In het vliegtuig zaten allerlei soorten Indonesiërs: Chinezen, hele donkere Indiase mensen, Indonesiërs met westerse kleding en een soort Afghaanse mannen in jurk en een soort tulband. Slechts enkele westerlingen. In het vliegtuig zaten we helemaal op de voorste rij en konden we goed zien hoe alles georganiseerd was. We kregen onze pannenkoeken die we gereserveerd hadden en voor we het wisten gingen we alweer landen. In Medan kwam Joe onze gids voor de komende dagen ons ophalen en bracht ons naar een bijzonder luxe hotel (de oorspronkelijk geboekte was onlangs failliet gegaan). Het vliegveld ligt nog een flink stuk buiten Medan en het was dus nog best een flinke rit. We zagen nog flink wat bedrijvigheid en reden langs een grote moskee en het paleis van de sultan. Dit was een lange dag met veel indrukken en iedereen ging dan ook direct slapen. We zijn benieuwd wat dit land ons gaat brengen!

1. Jam-willem:
    29 januari 2016
    Nu dat gaat snel veilig geland in Indonesie .
    Wij wensen jullie daar ook veel reisgenot en een fantastise Indonesise keuken.
    Jan-Willem