van Bukittinggi naar Bandung

7 februari 2016 - Bandung, Indonesië

Zondag 7 februari

Om 6.00 worden we al gewekt door zingende kinderen. We horen later dat dit een soort zondagsschool voor moslims is. Idioot vroeg. Het is dat we eruit moeten omdat we vandaag naar Padang Airport gaan. Na het ontbijt komen Budi en Jo ons voor het laatst ophalen. Om 10.00 uur zijn we bij het vliegveld. We bedanken Budi en Jo hartelijk voor de afgelopen 11 dagen en checken in voor een vlucht naar Jakarta. Iets voor 12 vliegen we keurig op tijd met Garuda Indonesia naar Jakarta. Daar worden opgehaald door een busje met een chauffeur die ons naar Bandung gaat brengen. Eerst rijden we over de snelweg (!) van Noord naar Zuid Jakarta. Er is veel te zien: wolkenkrabbers, wat mindere wijken etc. Het gaat zeer voor spoedig en we bereiken Bandung na ruim 2 uur. Helaas staat het in Bandung volledig vast en zijn we nog bijna een uur bezig om bij ons hotel te komen. Het is een lang weekend voor de Indonesiërs i.v.m. het Chinese Nieuwjaar op maandag 8 februari, veel mensen uit Jakarta zijn een weekendje naar het hoger gelegen en dus koelere Bandung. Het regent ook nog eens flink. De wegen zijn zo ongeveer in rivieren veranderd. Het hotel is prima. Martijn is er al meerdere keren geweest voor zijn werk, het hotel heeft een mooi zwembad en we hebben ruime kamers met een tussendeur. We zijn behoorlijk moe van het gereis en eten nog even wat in hotel en gaan daarna snel slapen.