van Christchurch via Linkwater naar Wellington

10 januari 2016 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vrijdag 8 januari 2016

We verlaten Christchurch en gaan naar het noorden. De weg gaat gedeeltelijk langs de kust en gedeeltelijk door heuvellandschap. De kust is hier erg mooi met soms wat rotsen met wederom zeehonden! We komen ook langs Kaikoura, van waaruit je walvissen, zeehonden en dolfijnen kunt zien met boot. We drinken koffie in Kaikoura en rijden door richting Blenheim. Overal zie je wijnbouw hier! Weer een heel ander landschap. In Blenheim kopen we lekkere broodjes bij de plaatselijke bakker en doen we onze inkopen. We vervolgen onze weg over de 6 richting Nelson. Bij Havelock gaan we rechts de Queen Charlotte drive op (die we al eerder gereden hebben toen we van de boot kwamen en naar Pohara beach gingen). Dit keer is het droog en hebben we een mooi uitzicht op de sounds (fjorden). We hebben een huisje geboekt op Smiths Farm holiday park in Linkwater en toen ik het boekte, was ik al bang dat dit één van de mooiste locaties zou zijn en dat we er maar één nacht zouden blijven… De kinderen vonden het inderdaad de mooiste locatie! Wij ook trouwens. Een gezellige boerderij camping met mooie huisjes met veranda (en weer een eigen douche, toilet en keuken), een schitterend uitzicht en boerderijdieren zoals schapen, een varken, een geit, kippen, konijnen, cavia’s. We werden hartelijk ontvangen door de eigenaar en kregen als welkom een schaaltje met 5 muffins! De kinderen mochten de dieren voeren (allemaal een zakje brokjes). We genoten van het uitzicht en na het eten gingen we nog een wandeling naar een waterval maken vanaf de camping. Eerst door weilanden waar we de kalveren van de boer tegenkwamen. Daarna door kronkel paadjes door een bos en langs een stroompje waar we telkens overheen moesten. De waterval was erg mooi.

Zaterdag 9 januari 2016

Onze boot gaat vandaag pas om 14.00, we mogen nog even langer blijven op de camping in Linkwater. We gaan de dieren nog even voeren en koken eitjes van de buurboerderij. We gaan vandaag terug met de boot naar het Noorder eiland.

Eerst rijden we verder over de Queen Charlotte drive die langs de Queen Charlotte sound gaat. Het weer is schitterend en je hebt op deze bochtige weg telkens uitzicht op het fjord. In Picton gaan we op aanraden van de camping eigenaar de Dutch bakery. Eerst staat letterlijk bakkerij. Lekkere broodjes gekocht en je kon er ook oliebollen kopen, maar die hadden wij al in Dunedin zelf gemaakt! Grappig dat je als Nederlander in het buitenland toch weer blij wordt van een stukje herkenning!

Dit keer verliep het laden van de boot prima en om 14.00 vertrok hij dan ook volgens schema. We genoten van de Queen Charlotte Sound waar de veerboot in het begin door heen voer. We hebben echt geluk met het weer! Lekker op het dek in de zon. In Wellington aangekomen konden we snel van de boot af en reden we in 20 minuten naar Lower Hutt waar we een huisje hebben geboekt. De camping is prima, maar ligt een beetje vreemd in een industriegebied. Aangezien het al laat is besluiten we uiteten te gaan. Lekker bij een Kansas city BBQ restaurant gegeten. Hamburger of vlees met friet en salade. De Indiase serveerster begreep ons alleen niet zo, maar ze kwam alles 3x verifiëren dus uiteindelijk kregen we wat we besteld hadden.