van Wellington naar New Plymouth

12 januari 2016 - New Plymouth, Nieuw-Zeeland

Dinsdag 12 januari 2016

We verlaten Wellington in noordelijke richting. Eerst rijden we afwisselend door heuvellandschap (met veel bebouwing) en langs de westkust. Het is duidelijke dat er veel meer mensen op het noorder eiland wonen, want om de haverklap rijden we weer door een dorpje of stadje. Dan ga je weer van 100km/uur naar 50 km/uur. Je moet je hier wel aan de snelheid houden, want er is veel politie op de weg die er een handje van hebben om een half uur achter een auto aan te rijden (hebben wij ook eens gehad). Rijd je dan even iets te snel dan komen ze met zwaailichten achter je aan en sta je aan de kant van de weg (had toen een motorrijder die ons passeerde).

De reis vervolgen we over de 3 en vanaf Hawera zien we de vulkaan Taranaki/ Mount Egmont. Eerst nog gehuld in wolken, later zien we de spitse top in de zon! (het was lastig stoppen op de weg, dus we zijn doorgereden. Helaas hebben we de top daarna niet meer kunnen zien. Geen foto…)

We hebben dit keer een tent gehuurd bij Fitzroy beach. Het is een luxe tent met voor Martijn en mij een gewoon bed en voor de kinderen veldbedden. Inclusief keukenuitrusting en lekkere luie stoelen! Voor de liefhebbers: alles van het merk kiwi-camping. De camping ligt pal achter de duinen echt heel mooi gelegen. In New Plymouth woont een oud huisgenoot van mij uit Palmerston North: Rowena. Via FB hadden we al een tijdje contact en nu zien we elkaar weer naar 20 jaar! Dat is toch best bijzonder! Ze komt met haar twee zonen rond 8 uur ’s avonds langs op de camping. We gaan eerst even het strand op want het is schitterend met de ondergaande zon en daarna drinken we wat in de tent en kletsen we bij! De kinderen spelen samen ondanks dat ze elkaar niet echt verstaan. Rowena geeft nog een aantal tips voor activiteiten en bezienswaardigheden in de buurt en we worden uitgenodigd om donderdagavond bij hen te komen BBQ-en.